Η ρουμανική τζαζ σκηνή, άγνωστη εντελώς στην Ελλάδα, ήταν μία από τις σφριγηλότερες στην πρώην Ανατολική Ευρώπη και ανέδειξε μια σειρά από πρώτης τάξεως σολίστες. Ανάμεσα σ' εκείνους που συνεχίζουν ως τις ημέρες μας, διαγράφοντας μια εντυπωσιακή διεθνή τροχιά, είναι ο σαξοφωνίστας-κλαρινετίστας Nikolas Simion, ένας εκπληκτικής εκφραστικότητας και δύναμης μουσικός, στα ίχνη του Béla Bartòk και του George Enescu, που αντλεί από την ανεξάντλητη τρανσυλβανική παράδοση της ιδιαίτερης πατρίδας του εμβολιάζοντας ένα διακριτό κεντροευρωπαϊκό άρωμα στον κορμό της σύγχρονης τζαζ. Στη ζωντανή αυτή ηχογράφηση, το 2004 στη Βιέννη, μαζί με τον ισόβιο συνεργάτη του πιανίστα Mircea Tiberian και δύο αμερικανούς στο ρυθμικό τμήμα, μπορεί να θαυμάσει κανείς από τον σπάνιο modal λυρισμό κομματιών όπως «An Evening in Thessaloniki», «Bird Talk», «Afro-Transdanubian Groove», μέχρι το περιπετειώδες σχόλιο σ' ένα θέμα του Ornette Coleman («Blues Connotation», εκδοχή τρίο).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου