Επιστροφή τώρα στο λευκό μπλουζ· σε μία εκδοχή του μάλιστα λιγότερο
γνωστή, που εκτός από τη μαύρη κληρονομιά η οποία είναι αποτυπωμένη στις
ειδολογικές του συμβάσεις, αντλεί και από μία εντελώς διαφορετική ρίζα:
τη λευκή αγροτική μουσική των Νοτίων Πολιτειών των ΗΠΑ, τη λεγόμενη
country. Στην Τούλσα τής Οκλαχόμα γεννήθηκε το ιθαγενές ύφος που έγινε
γνωστό ως «Tulsa sound», μια δεξιοτεχνική μίξη κάντρι, ροκαμπίλι,
ροκ-εν-ρόλ και μπλουζ, και έφτασε σε ευρύτερα ακροατήρια μέσ’ από το
έργο δύο διακεκριμένων τέκνων τής Τούλσα: του J.J. Cale και του Leon
Russell (ανιχνεύεται επίσης στο παίξιμο του Elvin R. Bishop, κιθαρίστα
τής Paul Butterfield Blues Band). Ο John Weldon «J.J.» Cale (1938-2013), παρότι επιδίωξε συστηματικά την αφάνεια, έγινε δημοφιλής χάρη σε δίσκους του όπως το Troubadour (1976) και το 5
(1979), και τις ύστερες συνεργασίες του με τον Eric Clapton. Ο Claude
Russell Bridges («Leon Russell», 1942-2016) υπήρξε μια εξαιρετικά
πολύπλευρη φιγούρα, συνθέτης, δεξιοτέχνης πολλών οργάνων και μουσικός
των στούντιο, τον οποίον θυμόμαστε από την επιβλητική του παρουσία στο Κονσέρτο για το Μπάνγκλα Ντες
τού George Harrison. Εδώ έχουμε μία καταπληκτική ηχογράφηση των δύο
δεξιοτεχνών μουσικών στην Καλιφόρνια, γεμάτη ευφορία και ηλεκτρισμό, που
είναι η καλύτερη σύσταση για τον Ήχο τής Τούλσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου